Saturday, September 13, 2008

Alle dichters zijn goed!


Aanleiding voor dit artikel is de derde druk van de 'Mooiste gedichten uit Hollands Maandblad' van Leo Vroman. Vroman is met zijn 95 dé ouderdomsdeken van de Hollandse dichtersgilde. Het is een prachtig vormgegeven boek met tekeningen van Iris Le Rütte, die perfect aansluiten bij de gedichten. Ik kan me niet helemaal vinden in de dichtkunst van Vroman. Maar na alle 'slechte' uitgaven, die ik de laatste maanden in handen kreeg en besprak, heb ik dit sprankelende boek met beate bewondering ingekeken en gelezen. 'De mooiste gedichten uit Hollands Maandblad' is wat mij betreft een voorbeeldboek. Alle dichters zijn goed, als ze maar met voldoende zorg omringd worden...

Leo Vroman, De mooiste gedichten, Uit Hollands Maandblad, met tekeningen van Iris Le Rütte, Hollands Maandblad-Reeks I, Nieuw Amsterdam, derde druk, mei 2008, ISBN 978.90.468.0404.9.


de rest van dit artikel kunt u binnenkort lezen op www.medium4you.be en www.urbanmag.be

No comments: